Zoeken in deze blog

donderdag 28 april 2011

Blogpost Fever - Cravings.....


Week 4 - dag 6.....

Het nieuwe begin is er af, het doorzetten begint en ben al frequent sterk geweest in het afslaan van die oh zo slechte koolhydraten en caloriĆ«n. Het ging me goed af tot vandaag, ik stond vanmorgen op met in mijn gedachten dat een broodje kroket wel lekker is, enorm lekker. At ik dat voorheen veel, nee, zo af en toe, maar sinds ik in Ierland heb gewoont, waar ze dus geen kroketten hebben, is dat verlangen naar een kroket terug op het moment dat ik het niet mag / kan hebben.

Ik was vanmorgen nog sterk, ben uit bed gestapt, aangekleed, katten eten gegeven en kattenbakken schoongemaakt, hond eten gegeven en uitgelaten en mijn shake klaargemaakt. Heb me daarmee niet gepest en ben vet voor de chocolade-smaak gegaan om toch nog een genoeg doenertje te hebben dat ik wellicht op een gezonde manier aan het sjoemelen was met dr. Frank.... Jaja, lichaam laat zich misschien daarmee om de tuin leiden maar psyche niet hoor.....

Naieve ik....

Hele dag door voorderest redelijk goed gegaan, af en toe een sluimerende gedachte naar die duivelse kroket, vanmiddag lekker kipsalade op en vanavond zuurkool met shoarma. Ik was vanavond fijn met photoshop aan het spelen en toen begon de ellende hoor, die kroket kwam weer om de hoek koekeloeren en bleef maar knagen en knagen. Ik maar denken: Denk aan leuke dingen, andere dingen, afleiding, ok puppies, een kennis van mij heeft Jack Russel Puppies zo schattig

Maar ja het zijn geen kroketten.... Nee, niet doen, gewoon denken aan werk, morgen, wat moet ik morgen nog doen ter afronding voor het weekend, vrijdag.... frituurdag op werk.... met kroketten.... werkt ook niet DAMN rotpsyche.... Spelen met de hond dan, of lekker wandelen, ja... liep ik langs de snackbar om de hoek, in de vier jaar dat ik hier woon twee keer binnen geweest en uitgerekend nu, ruikt het naar kroketten.....

ZUCHT!!!! Nee, DIEPE ZUCHT..... Whelp....

Kwam thuis en dus van narigheid maar even deze post aangemaakt om mijn frustratie kwijt te raken en afleiding te zoeken want die kroket blijft maar rondspoken in mijn hoofd, ik denk dat het dus een zwak puntje van me is.....

Ben dus even op internet gedoken en heb de stats van een kroket opgezocht.

STATS BEREID PRODUCT                                                                  
Kcal (energie) - 305
KJ (energie) - 1276
Water - 46,5 gram
Eiwit - 7,5 gram -> heel goed nieuws eiwit = goed, hmmm misschien is een kroket zo slecht nog niet...
Vet - 20 gram (verz 10 e.o.v. 8 m.o.v. 2)
Cholesterol - 25 gram
Vezels 0
Koolhydraten - 24 gram -> uhhhh laat maar, nee dank je, ik mag maar 20-30 gram per dag..... slik
Suikers - 3 gram

Al met al is dit de realiteits-check die ik nodig had om van die rot-craving af te komen. Schouderklopje voor mezelf, ik ben sterk geweest en ben van die kroketten afgebleven, een Gods-wonder als je het mij vraagt, gezien ik nog 6 van die decadente dingen in mijn vriezer heb liggen om verorberd te worden, die gaan dus ook linea-recta richting mijn ouders. Ze zijn mij te lekker en wellicht dat ik de volgende keer niet zo sterk ben....


Liefs en voor jullie mede-afvallers.... volhouden, als ik het kan.....

Hugs
Natascha

4 opmerkingen:

  1. Ha! Niks blijft geheim dames! OK, ik heb me suf gelachen om deze post, wat zal ik zeggen hou vol, hou vol. You can do it! Het begin is er, jullie hebben tenminste een dieet waarbij je nog iets mag eten LOL!

    Liefs XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onder het mom van beter iets dan niets.... hahahaha. Volhouden is mijn hymn op dit moment, en zolang het maar eens in de zoveel tijd is dat dit voor komt maakt het niet uit maar tjeetje zeg wat een dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natas! Jaaaaaaaa, zo herkenbaar maar ik heb het met de M&M's. Ditmis een geweldige post en was er zo aan toe :)) Uiteraard heb ik het met een grijns van oor tot oor gelezen en zeker af en toe hardop gelachen, ik hoor het je gewoon allemaal zeggen ;) Goed van je dat je sterk ben geweest en een wijs besluit om de verleiding te verwijderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voel me nu net als Johhny Bravo -huh huh hah- armpjes gebogen en flapjes laten wapperen -puppieeeeeee powerrrrr

    BeantwoordenVerwijderen